Espoon kipparien tunnukset

Tunnus

Espoon Kippareiden logon on suunnitellut Suomen arvostetuimpiin heraldikkoihin lukeutunut Kari K. Laurla (1943-2006) ja se on signeerattu vuodelle 1993.
Piirretty uudelleen puhtaaksi vuonna 2017.
Hyväksytty pursilipun erikoirmerkiksi elokuussa 2017.

Heraldinen kuvaus:
"Hevoskenkä, jonka sisällä sekstantti, molemmat sininset"

Tunnuksen väri on Suomen lipun sininen (Pantone 294C)

Tunnuksen alkuperäiset lisäperustelut:
"Tunnuksessa on keskellä navigoinnissa käytetty sekstantti. Sen ympärillä oleva hevosenkenkä viittaa Espoon kaupunkiin. Espoon hevosenkenkää on vahvasti muokattu niin että sekstantti mahtui hyvin sisään. Viiva ylhäällä on kärkisuojus ja se on muotoiltu muistuttamaan meren pintaa. Espoon hevosenkengässä on molemmilla puolin neljä naulanreikää, Kippareiden hevosenkenkä on kolmireikäinen ns. espanjalaistyyppinen. Luku kolme symboloi tässä niin perustajajäsenten lukumäärää, kuin laivuriopintojen tasojakin. Naulaurat on tyylitelty veneen muotoon."

Pursilippu

Hyväksytty Trafin päätöksellä xx/xx.8.2017

Lipun naulaaminen 23.8.2017 m/aux Svanhildin kannella, Helsingin halkolaiturissa.

Veneviiri

Espoon Kipparien veneviiri on suunniteltu käytettäväksi veneessä purjehduskauden ajan. Viiri osoittaa venee päällikön tai omistajan olevan seuran jäsen.

Veneviirin on suunnitellut yhdistyksen logon pohjalta Teijo Toivonen vuonna 2012.

Viirin on kaksikärkinen kolmioviiri ja sen koko on 360mmx220/110mm. Viirin painetaan kankaalle kaksinkertaisena (ensimmäisessä valmistuserässä yksinkertainen läpipainettu kangas).

Tilattavissa jäsensivulla olevalla lomakkeella.

ang.

Kangasmerkki

Espoon kipparien logon pohjalta muokattu, brodeerattu kangasmerkki on kooltaan 65mmx50mm. Merkki soveltuu käytettäväksi jäsenyyden tunnuksena vaatteissa ja varusteissa oman harkinnan mukaan.

Käytettäessä merkkiä klubitakissa, se kiinnitetään vasemman rintataskun reunan alapuolelle, yläreuna vaakasuoraan, etukappaleen sauman kohdalle (tai sellaisen puuuttuessa taskuaukon keskikohdan alle).

Tilattavissa jäsensivulla olevalla lomakkeella.

Pinssi

Seuran 50-vuotisjuhlan kunniaksi Espoon Kipparit teetti metalliset pinssit. Malli perustuu seuran logoon, jonka tausta on kiiltävän hopean värinen. Pinssin koko on 17mmx15mm.

Pinssi on seuran epävirallinen tunnus, joka on tarkoitettu jäsenten käyttöön, mutta sitä voidaan jakaa myös muistona muille kuin jäsenille.

Standaari

Espoon Kippareiden logon pohjalta valmistettu standaari on arvokas muistoesine, jonka luovuttamisesta päättää johtokunta aina erikseen. Se voidaan antaa huomionosoituksena yhdistyksen jäsenelle tai ulkopuoliselle (useimmiten yhteisölle).

Standaarin suorakaiteen muotoinen, kolmekielekkeinen ja sinisillä kärkitupsuilla varustettu. Lipun koko on mmxmm, se on kiinnitetty marmorijalustaiseen, metalliseen pienoissalkoon.

Mitali

Espoon Kipparien mitali on muistoesine, joka on tarkoitettu luovutettavaksi kiitoksena ja huomionosoituksena esimerkiksi vierailun yhteydessä. Mitalien jakaminen on ollu viime aikoina vähäistä.

Mitali on valmistettu hopean värisestä metalliseoksesta ja sen etupuolella on emaloidun logon lisäksi teksti Espoon Kipparit. Mitalin koko on mmxmm.